Hello Dovetail Team, For the Würzburg–Nürnberg route (RE 10 Mainfrankenbahn), I would love to see a modern and realistic regional train added to Train Sim World that perfectly suits the line: New Regional Train: Alstom Coradia Continental (BR 440) as the primary train for regional services Alternatively, a newly modeled modern 3- or 4-car electric multiple unit with up-to-date design and realistic performance for local traffic Features: comfortable, quick acceleration, realistic doors and announcements, ideal for the many stops on this route New High-Speed Train: ICE 4 (BR 412) as the modern high-speed train for the optional high-speed line Würzburg–Nürnberg (SFS) Realistic top speed up to 250–280 km/h, with LZB support Authentic interior, driving dynamics, and sounds Why these trains? The BR 440 is the actual regional train on the Mainfrankenbahn, making it a must-have for authentic operation. The ICE 4 is currently the newest ICE class and perfectly complements the high-speed line for fast, exciting journeys. Together, they offer diverse scenarios between relaxed regional trips and high-speed travel. Scenario ideas: “Morning RE 10” – drive the modern regional train with all stops from Würzburg to Nürnberg “ICE 4 Sprint” – full speed on the high-speed line in under 30 minutes “Commuter Transfer” – coordinating RE and ICE arrivals at Würzburg Hbf “Delay Management” – handling diversions and tight schedules I really hope you include these trains in TSW6 to bring the Würzburg–Nürnberg route to life authentically! And then you can Route Hopping at Kassel-Würzburg to Würzburg-Nürnberg! Best regards, Max German: Hallo Dovetail-Team, für die Umsetzung der Würzburg–Nürnberg Altstrecke (RE 10 Mainfrankenbahn) wünsche ich mir als Regionalzug einen modernen, realistischen Nahverkehrstriebzug, der die Strecke perfekt bedient: Neuer RE-Zug: Alstom Coradia Continental (BR 440) als Hauptfahrzeug Alternativ ein neuer, speziell modellierter moderner 3- bis 4-teiliger Elektrotriebzug mit zeitgemäßer Optik und realistischer Performance für den Nahverkehr Features: komfortabel, schnelle Beschleunigung, realistische Türen & Ansagen, ideal für die vielen Halte auf der Strecke Neuer Fernverkehrszug: ICE 4 (BR 412) als moderner Hochgeschwindigkeitszug für die optionale Schnellfahrstrecke Würzburg–Nürnberg (SFS) Realistische Höchstgeschwindigkeit bis 250–280 km/h, mit LZB-Unterstützung Authentisches Interieur, Fahrverhalten und Sounds Warum diese Züge? Der BR 440 ist in der Realität auf der Mainfrankenbahn DER Regionalzug – ein Must-have für authentisches Fahrgefühl. Der ICE 4 ist aktuell die modernste ICE-Baureihe, passt perfekt zur SFS und rundet das Streckenerlebnis mit Highspeed-Fahrten ab. Zusammen ermöglichen sie abwechslungsreiche Szenarien zwischen gemütlichem Nahverkehr und rasantem Fernverkehr. Szenarien-Beispiele: „RE 10 am Morgen“ – fahre den modernen RE-Triebzug mit allen Zwischenhalten von Würzburg nach Nürnberg „ICE 4 Sprint“ – volles Tempo über die Schnellfahrstrecke in unter 30 Minuten „Pendlerwechsel“ – Koordination zwischen RE und ICE am Würzburger Hauptbahnhof „Verspätungsmanagement“ – Umleitungen und enge Fahrpläne Ich hoffe sehr, dass ihr diese beiden Züge in TSW6 integriert, um die Würzburg–Nürnberg Strecke lebendig und authentisch zu machen! Viele Grüße, Max On the 1,2,3,4 Picture You see the ICE4 and on the 5. the BR440
Hmm, interesting idea. I'm quite torn about it though. Pro: -It would bring Nürnberg Hbf to TSW, which is one of Bavaria's most important and busy stations (I'd aruge it's second only to München Hbf) -The route is partly equipped with LZB, and the PZB parts include a bunch of speed limit changes, making driving more interesting. -The 440 and ICE 4 are quite common vehicles and could be used on a bunch of other routes. -It would add another route to the route hopping connection, allowing people to go from Nürnberg all the way to Koblenz if they feel like it Contra: -The character of the route (length, scenery, "feeling") is very, VERY similar to Frankfurt-Fulda. I'd even go so far that some people might choose to only buy one of them. -Personal opinion: I think we've reached a point in German content where we're oversaturated with two-track electrified main routes. Something fresh and different would be needed to keep people interested. -Creating a new EMU is a lot of work, and the request includes two (one of them an ICE no less). This will probably lead to a long development time, and/or a rather expensive DLC. -The Nürnberg/Fürth area might run into similar performance problems as the Frankfurt/Hanau area does.
I agree and looking at it looks like we can go all the way from the Rhine down to Nürnberg Hbf via Fulda. I wonder if overnight trains go this way between Munich origin Innsbruck Hamburg via Braunschweig where it meets the Amsterdam to Berlin main line.