Sifa, Lzb And Pzb..... What's This ????

Discussion in 'TSW General Discussion' started by francoisboucher43, Sep 17, 2021.

  1. francoisboucher43

    francoisboucher43 New Member

    Joined:
    Sep 13, 2021
    Messages:
    19
    Likes Received:
    19
    I'm new to the game and completely new to the railroad world. I saw these buttons that talks about SIFA, LZB and PZB. I have no idea what these buttons are for, and the game doesn't explain it.
    Can someone help me figure them out?

    I saw that there are videos on Youtube to explain all these functions but I do not understand English (or hardly any). I am using Google translation to write to you.
     
    • Like Like x 3
  2. breblimator

    breblimator Guest

    • Like Like x 1
  3. trainsimfan94

    trainsimfan94 Member

    Joined:
    Jul 21, 2021
    Messages:
    72
    Likes Received:
    56
    tu parles francais. Presque toute les tuto video sur les signal ferroviaire germains son en anglais. le meilleur pour moi est celui ci.
    oui cest en anglais mais le meilleur a mon avis.
     
    • Like Like x 1
  4. francoisboucher43

    francoisboucher43 New Member

    Joined:
    Sep 13, 2021
    Messages:
    19
    Likes Received:
    19
    D'accord, merci beaucoup à vous deux. C'est un excellent jeu. J'ai vraiment envie d'apprendre, l'univers des trains est fascinant !!

    Okay, thank you both very much. It's a great game. I really want to learn, the world of trains is fascinating !!
     
    • Like Like x 2
  5. breblimator

    breblimator Guest

    • Like Like x 1
  6. JBViper

    JBViper Well-Known Member

    Joined:
    Jun 3, 2020
    Messages:
    330
    Likes Received:
    799
    • Like Like x 1
  7. francoisboucher43

    francoisboucher43 New Member

    Joined:
    Sep 13, 2021
    Messages:
    19
    Likes Received:
    19
    • Like Like x 2
  8. JBViper

    JBViper Well-Known Member

    Joined:
    Jun 3, 2020
    Messages:
    330
    Likes Received:
    799
    I write it in French, they won't blame me ;)

    Je te conseille la vidéo de Youtubeur français Arkadia sur un tuto Sifa/PZB. La vidéo date de la période TSW 2020, mais la finalité est la même. Il explique pas mal de choses et surtout concrètement en conduisant :


    Je te conseille, au début, de ne pas utiliser le PZB mais juste le Sifa, ce que j'ai fait perso. Le Sifa, c'est simple, il suffit de le valider toutes les 30 secondes (alarme de l'homme mort).
    Dans le même temps, familiarise toi avec les différents types de signaux que tu peux rencontrer (en mettant la documentation à côté de toi).
    Une fois que tu es à l'aise avec ces 2 principes, active le PZB qui te servira à valider certains signaux/panneaux.
     
    • Like Like x 1
    • Helpful Helpful x 1
  9. francoisboucher43

    francoisboucher43 New Member

    Joined:
    Sep 13, 2021
    Messages:
    19
    Likes Received:
    19
    D'accord, merci beaucoup de ton aide si précieuse l'ami !! Je suis Québécois (Canadien Français et j'ai un peu, beaucoup de mal avec l'anglais loll
     
    • Like Like x 1
  10. JBViper

    JBViper Well-Known Member

    Joined:
    Jun 3, 2020
    Messages:
    330
    Likes Received:
    799
    Je ne suis pas anglophone non plus donc je te comprends. Et les éléments techniques ne sont pas toujours bien traduits par les traducteurs type Google/Bing Traduction.
    J'ai eu un peu de mal au début avec les Sifa et PZB allemand car j'ai voulu y aller trop vite. Mais aujourd'hui, je ne pourrais plus m'en passer car cela ajoute beaucoup à l'immersion.
    Prends ton temps pour apprendre, amuse-toi avant tout ;)
    Et si tu as une question/soucis, tu trouveras toujours de l'aide au travers de la communauté qui est très présente comme tu peux le voir.
     
    • Helpful Helpful x 1
  11. francoisboucher43

    francoisboucher43 New Member

    Joined:
    Sep 13, 2021
    Messages:
    19
    Likes Received:
    19
    Parfait, merci beaucoup l'ami et bon jeu à toi aussi !!!
     
    • Like Like x 1
  12. erg73

    erg73 Well-Known Member

    Joined:
    Apr 5, 2020
    Messages:
    881
    Likes Received:
    3,063
    I don't understand English either, but thanks to YouTube's automatic subtitles I was able to enjoy this video of Matt teaching how to use these security systems. From then on I decided to enable them and I can say that I enjoy the German routes much more.


    I also found this page very helpful, using google translator:
    http://www.sh1.org/eisenbahn/rindusi.htm

    Read all 4 parts carefully and I assure you that you will have no doubts about the use of PZB.
     
    • Like Like x 1
  13. solicitr

    solicitr Well-Known Member

    Joined:
    Jun 20, 2020
    Messages:
    11,876
    Likes Received:
    18,229
    "The theory of operation is (theoretically) quite simple (If it would practically be simple, it wouldn't be German...)"

    HA! :D
     

Share This Page