Creation Sharing Project Münsterland, And Ruhr Nord (temporarily Stopped Due To Adjustments At Google)

Discussion in 'PC Editor Discussion' started by Thijs053_NL, Nov 28, 2023.

?
  1. Ja

45 vote(s)
    88.2%
  2. Nein

3 vote(s)
    5.9%
  3. Noch keine Ahnung.

3 vote(s)
    5.9%
  1. AlexNL

AlexNL Well-Known Member

Update: I've since made the necessary changes to the TSC.com website and it can now receive files of any size. :D

• Like Like x 3
    • Helpful Helpful x 1
  2. Thijs053_NL

Thijs053_NL Well-Known Member

Ich bin auf einige Punkte gestoßen, die ich bereits für falsch gehalten habe.
    ---
    Münster (Westf.) HBF -> Zentrum Nord.
    Die Signale sind alle kompakt und nicht, wie ich dachte, HV 1968.
    Andersherum (bei der Ankunft gibt es weniger Ampeln und Ampeln).
    ---
    Dortmund HBF - Dorstfeld
    Ich konnte einen erheblichen Höhenunterschied erkennen (dies wird schwierig zu bewerkstelligen sein, aber möglich sein). Ich hatte auch Zweifel daran, was die Signale betrifft. Aber ich sah, dass sie immer noch gut waren.
    ---
    Dortmund HBF selbst.
    Gleise 6-7 im Einsatz. Neue Plattformen. Dort arbeitet die DB offenbar an einer Komplettsanierung aller Bahnsteige.

Ich weiß, dass dort zwei Arten von Signalen verwendet werden. Wenn jemand Informationen darüber hat, wo sich die einzelnen Typen befinden, ist er herzlich willkommen. Ich werde Ihnen in Kürze eine Liste der von mir verwendeten Namen und Abkürzungen zusenden.
    ---
    Hamm (Westf.) HBF.
    Ich habe mir schon mal angeschaut, wie es ist (kein unbekannter Sender für mich.) Aber da wurde einiges angepasst.
    ---
    Münster Westf - Mecklenbeck -> Dülmen -> Essen HBF.
    Vom Daling wird eine Linie mit KS-Signalen zum HBF Recklinghausen bereitgestellt.
    In Essen verließ ich mit Dostos zum ersten Mal in meinem Leben Gleis 22.
    Ich habe gesehen, dass in Essen die Gleise 21 und 22 etwas niedriger sind als die anderen. Und dass nach den Auswechslungen viel auf dem Spiel steht. Der Rest der Station weist eine Steigung von etwa 0,6 % pro Kilometer auf.
    Allerdings lässt sich das jetzt aufgrund vieler Arbeiten rund um Recklinghausen und Wanne-Eickel HBF (dort wurde mein Zug in ganz besonderer Weise über den GBF geführt) nur schwer aus der Hand legen. Aber es gab mir auch einen schönen Blick auf die Linie.
    ---
    Arbeiten der Essener Regiobahnen.
    Dies ist in der Route der DTG nicht ganz korrekt. Ich habe versucht, das besser zu erklären. Aber es gibt auch eine echte Grenze der Unreal Engine. Trotzdem versuche ich es klarzustellen.
    ---
    Auch während der Fahrt kam es zu vielen Störungen, die mir glücklicherweise genügend Zeit gaben, mich intensiv um bestimmte Punkte zu kümmern.

Ich bin zwischen +/- 2 Kilometer vor Lengerich (Westf.) bis ca. 1 km vor Kattenvenne mit 15 km/h gefahren, bevor es zu einem Signalausfall kam. Dadurch konnte ich bestimmte Dinge klar sehen.

Auf dem Heimweg (Enschede NL) hatte ich einen Bahnübergangsausfall auf der RB64 vor Häger und kurz nach Ochtrup auch 1. Hier habe ich festgestellt, dass alles in Ordnung ist.
    ---
    Also nur um es zusammenzufassen
    In Münster stimmt einiges nicht. Nur 10 von 50 Signalen signalisieren.
    Ich habe einen kleinen Fehler bei Asche gefunden, der sich aber leicht beheben lässt.
    Ich habe die Signale am RE2 selbst gesehen und was ich für richtig hielt.
    ---
    All diese Erkenntnisse werde ich auch in die Route einfließen lassen.
    Die nächsten geplanten Linien sind die RB64 nach Münster, dann die RB63 Complete und dann die RE14 nach Essen. Dann den RE1 nach Essen, dann den RE14 nach Coesfeld. Dann der RB 51 nach Dortmund. Dann der RB43 nach Dorsten. Dann nach Coesfeld und dann mit der RB51 in die Niederlande. Diese Fahrt wird diese Woche durchgeführt. Dann habe ich alle Linien fertig, die ich bauen möchte.
    ---
    Beim ersten Blick auf die Route (In Real) habe ich bereits festgestellt, dass es bereits über 450 Kilometer sind. Und es sind gerade mal 40 % der Gesamtstrecke. Ich denke also, dass die Strecke bereits rund 1200 Kilometer Fahrspaß bietet. :cool:
    ---
    Heute, Sonntag, 7. April 2024, werde ich einen Bautag einplanen. Heute möchte ich Wanne-Eickel HBF und GBF darin herstellen. Was auch immer in 1x gut gehen sollte. Aufgrund des Vorhandenseins einiger Formsignale.

upload_2024-4-7_9-5-46.png
    upload_2024-4-7_9-5-55.png

Attached Files:

• Like Like x 4
  3. Thijs053_NL

Thanks/Danke :)
    Es handelt sich um Regionallinien. Aber ich gehe wie ein ICE :cool::cool::cool:

• Like Like x 1
  4. Thijs053_NL

Problem is. If you add an external route to TSW4, it is not always loaded. I have tried it once. And it turns out to be a big problem. The Only sometimes also has difficulty loading with other addons.

• Like Like x 1
  5. RobertSchulz

RobertSchulz Well-Known Member

Hi Thijs,

I've been following your project for a while and it's great that you still work on the route so actively. In fact, we both created our threads at November 28th. And it's a pleasure to see you work along with me still on your project.

Don't feel pressured. If you're feeling sick like you said, don't struggle yourself to keep the project forward. If necessary, take a break. The health is way more important than these projects. I know so best myself.

Also an advice from me on the side. I see that you really work hard on your project and you're always up to extend the railways. But consider to focus on one section of your route network and enhance all the things there first before proceeding. You wouldn't estimate how much work it will be still to just get a short section done completely. I also underestimated this circumstance and needed to shrink the plans for my project down a bit and focus on this section first.

Probably, we both are the only ones in the community that wanted to use the Formsignals. I saw your both threads about the issues you had with the Formsignale, and can say experienced exactly the same problems.

https://forums.dovetailgames.com/threads/crash-after-placing-formsignal.78093/

https://forums.dovetailgames.com/threads/bug-formsignal-leftrhine.79071/

Yesterday, I reported both of these bugs officially to the Dovetail Support. I hope they can fix them soon.

But my question apart of that, How did you solved the problem with the Formsignale now? We can't use the Formsignale from Niddertalbahn which are also exactly the same as used in the European Content Pack plugin. The Formsignale from Left Rhine (Linke Rheinstrecke) do not show the correct signal.

I mean in the current state of the Formsignal, I cannot use these in my project. How do you dealt with the issue now?

Hmm... That's an interesting aspect I never thought of really. Matt said that they were interested in a platform like the Creators Club, but just for PC Editor projects.

However, facing the fact that they not even can make - in relation to that - minor upgrades to the PC Editor and that the PC Editor is still only used by a few users, I highly doubt it will ever happen. I very hope so though.

Thank you very much for this change, Alex! So does it support pak files of let's say up to 30 or 40 GByte as well now? That would be amazing. I hope that in the future, more route projects will come to the day light and share these on your website. But a few problems still remain, like the Export (Cooking) and as Thijs said the Import of the respective pak file. For the former, yes, we have the unofficial cooking fix, but can anyone confirm whether it works with entire route pak files of several dozens of GBytes?

• Like Like x 1
  6. Thijs053_NL

Nice to hear that you are still following the project. I'm normally only sick for a few hours. But now it lasted for more than 1.5 weeks, which really brought everything to a standstill.

I solved it by laying out the tracks exactly. And then place the signalview. Enter all the data that was needed and then take the one from the Niddertalbahn. They just have an editing error. DTG must therefore adjust this. All other formsignalen not work!

• Like Like x 1
  7. AlexNL

AlexNL Well-Known Member

Yes, it does.

So far I've done tests with dummy files up to 10 GB in size and that worked without any problems. :love:

• Like Like x 5
  8. maxjeko

maxjeko New Member

If ur Building Münster and Dortmund why dont u also build the Track for the RB50 Münster-Lünen-Dortmund?
    Wenn du Münster und Dortmund eh baust, warum baust dann nicht auch die Strecke für die RB50 Münster-Lünen-Dortmund?

• Like Like x 1
  9. Thijs053_NL

It's on the schedule. ;) But that will be added last.

• Like Like x 2
  10. maxjeko

maxjeko New Member

Hey nochmal wenn du eh den RE7 am Laufweg EMST (Münster) - HR (Rheine) baust kannst in der ersten Stufe doch auch die RB 65 (EMST-HR) mit allen Zwischenhalten einbauen nicht?

• Like Like x 1
  11. Thijs053_NL

Ja, das wird auch dabei sein. Ich erwähne nicht jede auf einer Leitung vorhandene RE- und RB-Verbindung. Aber wenn Münster - Rheine kommt, wird der RB65 natürlich auch dabei sein. Und auch die RB 66 für die Strecke nach Osnabrück. Muss ich jeden Zug, der auf der Strecke kommt, abtippen, die Nachrichten sind viel zu lang. Deshalb habe ich beschlossen, RE nur dann einzugeben, wenn es RE und RB gibt.

• Like Like x 2
  12. Thijs053_NL

Leider habe ich in Essen HBF etwas länger verbracht als geplant. Aber jetzt ist der Essener HBF bereits über den Gelsenkirchener HBF angebunden (aber auch in Wanne-Eickel werde ich ihn wegen des großen GBF noch eine Weile beschäftigen).
    Wenn ich mit Wanne-Eickel HBF und GBF fertig bin, habe ich alle wichtigen GBFs für die Route und der Bau wird wieder mit normaler Geschwindigkeit fortgesetzt.
    upload_2024-4-11_18-16-7.png

• Like Like x 5
  13. Thijs053_NL

Erste teil Wanne-Eickel HBF is fertig :)
    upload_2024-4-15_17-21-49.png
    Der Boden zwischen Essen und Dülmen ist derzeit völlig fertig. :D
    upload_2024-4-15_18-34-17.png

Last edited: Apr 15, 2024
    • Like Like x 6
  14. Tom Fresco

Tom Fresco Well-Known Member

Wow, dann viel Erfolg. Gerade die Strecke Essen-Gelsenkichen-Wanne Eickel-Herne ist unfassbar umfangreich von Gleisanlagen und Güterbahnhöfen.
    Viel Erfolg und spaß beim Bau, sieht alles sehr vielversprechend aus :)

• Like Like x 2
  15. Thijs053_NL

Ich weiß. Es ist wirklich die Hölle. Ich habe auch nicht viel Güterbahnhof gemacht. Auch Wanne-Eickel ist noch lange nicht am Ende. Das wird zwischendurch gemacht. Weil es so viel ist. Aber ich mag große Bahnhöfe und Güterbahnhöfe. Und insbesondere das von Wanne-Eickel. schön und komplex und kompakt. Aber sehr groß.

• Like Like x 1
  16. Thijs053_NL

Wanne-Eickels kompliziertes Stück ist fertig. :cool:
    nur noch die gütter gleisen legen.
    Die Herstellung dauerte 3 Tage. Vor allem, weil es mit den ganzen Schaltern sehr komplex ist. Und alle Spuren laufen an einem Punkt zusammen. Und so gibt es an einer Stelle viele Weichen.
    upload_2024-4-17_21-22-54.png
    upload_2024-4-17_21-24-25.png
    upload_2024-4-17_21-24-33.png

Update 23:17 17/04/2024
    upload_2024-4-17_23-17-51.png

Last edited: Apr 17, 2024
    • Like Like x 7
  17. Thijs053_NL

Alle gleisen von wanne-eickel sind fertig :cool:
    upload_2024-4-20_6-9-5.png

• Like Like x 6
  18. Thijs053_NL

Gleise zwissen Wanne-Eickel HBF unf Marl-Sinsen. 60% fertig
    upload_2024-4-22_11-29-25.png

UPDATE
    Ich habe ein Update zum Projekt. Das Projekt wird kostenlos sein. und kann daher kostenlos heruntergeladen werden! Ich habe mich dafür entschieden, weil ich sogar andere auffordere, Objekte herzustellen, und ich daher nicht das Recht habe, die Objekte unter meiner eigenen Lizenz verkaufen zu dürfen!

Last edited: Apr 22, 2024
    • Like Like x 4
  19. Thijs053_NL

Essen HBF - Dülmen ist fast fertig :)
    upload_2024-4-24_9-56-4.png

• Like Like x 7
  20. Tom Fresco

Tom Fresco Well-Known Member

Impressive work. At what stage will the trackwork for phase 1 be complete and signalling/ scenery starts? as awesome as all these many lines are you gotta make a cut somewhere, as afaik scenery, signalling, and the timetable are even more time consuming than the trackwork.
    Looking forward to everything :)

• Like Like x 2
  21. Thijs053_NL

The signals come just as I arrive in Münster. Then I will go back towards Essen HBF and I will place all the signals along the way)
    The scenery will start when all the tracks and signals are ready

• Like Like x 3
    • Helpful Helpful x 1
  22. Thijs053_NL

Nach einer langen Zeit des Nichtstuns habe ich das Projekt langsam wieder aufgenommen. Die Zeit war in den letzten 1,5 Monaten sehr knapp, daher wurde nicht viel getan oder angepasst. Doch nun scheint der Trubel vorbei zu sein.

After a long period of doing nothing, I slowly started the project again. Time has been very tight over the past 1.5 months, so not much has been done or adjusted. But the hustle and bustle now appears to be over.
    upload_2024-6-6_21-19-49.png
    Gronau area is coming slowly

• Like Like x 5
  23. Thijs053_NL

ENG:
    I worked today to prepare the stations for the RE2/42 in the railway triangle. See the map below. I have drawn out the railway triangle with all the connections. The stations are in red. Green are the railway lines that lie in the railway triangle. This is perhaps one of the most complicated points on the route.
    Today I want to try to connect the tracks to Dülmen and Münster. Then this is also done. The RE2 will then be extended to Osnabrück HBF. Then the project will already be large and partly completed in the infrastructure field. Then construction of the area begins.
    DE:
    Ich habe heute daran gearbeitet, die Bahnhöfe für den RE2/42 im Eisenbahndreieck vorzubereiten. Siehe die Karte unten. Ich habe das Eisenbahndreieck mit allen Verbindungen gezeichnet. Die Stationen sind rot. Grün sind die Bahnstrecken, die im Eisenbahndreieck liegen. Dies ist vielleicht einer der kompliziertesten Punkte der Route.
    Heute möchte ich versuchen, die Gleise nach Dülmen und Münster anzuschließen. Dann ist auch das erledigt. Anschließend wird der RE2 bis Osnabrück HBF verlängert. Dann wird das Projekt im Infrastrukturbereich bereits groß und teilweise abgeschlossen sein. Dann beginnt der Bau des Gebiets.

upload_2024-6-12_15-45-9.png

upload_2024-6-12_17-21-50.png
    12-06-2024 17:22 Dülmen - Münster-Mecklenbeck Connected

upload_2024-6-12_18-53-40.png
    12-06-2024 18:53 Münster(Westf.) HBF INCL Betriebwerken Ready!

12-06-2024 19:53 (Infratest Böselsell - Haltern Am See Max 100km/h)

upload_2024-6-12_21-58-57.png
    12-06-2024 22:00 The first ICE is driving to Dülmen from Münster (Westf.) Hbf

Last edited: Jun 12, 2024
    • Like Like x 5
  24. Thijs053_NL

ENG:
    Today 13-06-2024 I worked on the signals between Dülmen and Münster. I also built the missing section between Münster-mecklenbeck and Münster(Westf)Hbf. You can currently see the signals in the video. Unfortunately I haven't found a way to make the curve better yet.
    DE:

Heute, 13.06.2024, habe ich an den Signalen zwischen Dülmen und Münster gearbeitet. Ich habe auch den fehlenden Abschnitt zwischen Münster-Mecklenbeck und Münster(Westf)Hbf gebaut. Die Signale könnt ihr aktuell im Video sehen. Leider habe ich noch keine Möglichkeit gefunden, die Kurven besser zu machen.

• Like Like x 7
  25. Thijs053_NL

14-06-2024
    ENG: Signal script works at Münster(Westf)Hbf -> Münster-Meckelenbeck
    ENG: Signal script Arbeiten am/an Münster(Westf)Hbf -> Münster-Meckelenbeck
    upload_2024-6-14_17-24-51.png

14-06-2024 18:14
    ENG:
    Münster(westf) Entree (From Dülmen)
    DE:
    Münster(westf) Einfahrt (Aus Dülmen)
    upload_2024-6-14_18-14-37.png

Last edited: Jun 14, 2024
    • Like Like x 3
  26. OpenMinded

OpenMinded Well-Known Member

Really nice and pretty ambitious project! Really enjoying watching your progress.

One question to the way tracks are build. I have noticed that trains on your project do not have any cab sway. How do you set “track roughness” (sorry, no better word for this but I think it’s clear what I mean with it)? Is this something you can set later or do you need to set a parameter up front?

Anyway, I wish you all the best and enough “endurance” to finish it one day. I am looking forward to that day:D

• Like Like x 2
  27. Thijs053_NL

The shaking and other things come later. I first want to see if I can improve position in the curve.
    I can't get you prettier. And they don't really explain how to do that either. :|

• Like Like x 2
  28. Thijs053_NL

Project Update:
    ENG:
    As expected, more work is being done on the route. And we are also working on a better version in the background. The version I keep sharing now is the version I've been developing since the first second of the editor. I sometimes come across pieces that I don't like. Like strange bends in the track. I have now made a rebuild of Gronau (Westf) where everything is much better, straighter and much nicer. And which also comes 10x closer to reality. I will share a photo here soon. Unfortunately, I gathered that the old folder was created too quickly. At times I made 100 to 150 KM of track per day with signals and overhead lines. This did not improve the quality. Now I have finished the version of Gronau (Westf) and have worked on it for 1 full day (and it is barely 5 Kilometers). This makes it much better located and more beautiful. Track shaking is also being worked on. You will soon also hear KDENG KDENG at every level crossing.
    The signals will also work better. This is how the Shunt will also work now. The speeds are also getting better now. The signs are now also placed where they are.

I will also create the project under a dev name: NDS-Trains (Lower Saxony-Trains). The name comes from the residential region where I live in the Netherlands. That's NDS-NL (Low Saxon-Netherlands) So that's where the name comes from.

The route will eventually get a complete rebuild if I like it (As I said before).

Tracks now no longer come from the Leipzig S-bahn but from the Niddertalbahn.
    The signals now come from EuropeanContentPack and no longer from LeftRhein. (Which also makes these customizable).
    The surface gets a V3. With gravel under the tracks.
    We now have 25 platform types from Germany in the editor, which makes everything even better. the RB64 has a new type of platforms (Type25) at the 760mm height.

I also run the editor in my own version (which means there are no more crashes. And no more files are lost.

----
    More information will follow soon.
    DE:
    Wie erwartet werden weitere Arbeiten an der Strecke durchgeführt. Und auch im Hintergrund arbeiten wir an einer besseren Version. Die Version, die ich jetzt weiter teile, ist die Version, die ich seit der ersten Sekunde des Editors entwickelt habe. Manchmal stoße ich auf Stücke, die mir nicht gefallen. Wie seltsame Kurven auf der Strecke. Ich habe jetzt einen Umbau von Gronau (Westf) gemacht, wo alles viel besser, gerader und viel schöner ist. Und das kommt der Realität auch noch 10x näher. Ich werde hier bald ein Foto veröffentlichen. Leider habe ich festgestellt, dass der alte Ordner zu schnell erstellt wurde. Zeitweise habe ich täglich 100 bis 150 KM Gleise mit Signalen und Oberleitungen gebaut. Die Qualität hat sich dadurch nicht verbessert. Jetzt habe ich die Version von Gronau (Westf) fertiggestellt und einen ganzen Tag daran gearbeitet (und es sind knapp 5 Kilometer). Dadurch ist es viel besser gelegen und schöner. Auch am Gleisrütteln wird gearbeitet. Bald werden Sie auch an jedem Bahnübergang KDENG KDENG hören.
    Auch die Signale funktionieren besser. So wird nun auch der Shunt funktionieren. Auch die Geschwindigkeiten werden jetzt besser. Die Schilder sind nun auch dort angebracht, wo sie sind.

Ich werde das Projekt auch unter einem Entwicklernamen erstellen: NDS-Trains (Niedersachsen-Trains). Der Name stammt von der Wohnregion, in der ich in den Niederlanden lebe. Das ist NDS-NL (Niedersächsisch-Niederlande). Daher kommt auch der Name.

Die Route wird irgendwann komplett umgebaut, wenn sie mir gefällt (wie ich bereits sagte).

Die Gleise stammen nun nicht mehr von der Leipziger S-Bahn, sondern von der Niddertalbahn.
    Die Signale kommen nun von EuropeanContentPack und nicht mehr von LeftRhein. (Was diese auch anpassbar macht).
    Die Oberfläche erhält ein V3. Mit Kies unter den Gleisen.
    Wir haben jetzt 25 Plattformtypen aus Deutschland im Editor, was alles noch besser macht. Der RB64 verfügt über einen neuen Plattformtyp (Typ25) in einer Höhe von 760 mm.

Ich betreibe den Editor auch in meiner eigenen Version (was bedeutet, dass es keine Abstürze mehr gibt. Und es gehen keine Dateien mehr verloren.

----
    Weitere Informationen folgen in Kürze.

--
    Update 26-06-2024:
    Gronau (Westf) V2
    upload_2024-6-24_11-19-48.png
    upload_2024-6-24_11-20-10.png
    upload_2024-6-24_11-20-57.png
    upload_2024-6-24_11-21-16.png

---
    11:50

17:02

Last edited: Jun 24, 2024
    • Like Like x 8
  29. Thijs053_NL

Rebuild metelen-Land -> Steinfurt-Burgsteinfurt
    upload_2024-6-25_6-35-38.png
    ENG:

The track between Metelenland and Steinfurt-Burgsteinfurt has also been completely renovated and adapted. The mountain in Metelen has also now been pierced instead of run over (as it is in real life up to the top). In addition, the decrease towards Steinfurt has now also been reduced from 2.1% to 0.8%.
    --
    DE:
    Auch die Strecke zwischen Metelenland und Steinfurt-Burgsteinfurt wurde komplett saniert und angepasst. Auch der Berg in Metelen wurde jetzt durchbohrt statt überfahren (wie es im wirklichen Leben bis zum Gipfel der Fall ist). Darüber hinaus wurde nun auch der Rückgang Richtung Steinfurt von 2,1 % auf 0,8 % reduziert.

--
    Steinfurt-Burgsteinfurt
    upload_2024-6-25_6-38-18.png
    ENG:
    The tracks have been completely redone. There are new signals (which now also know all the scripts). The lampposts are now better placed. The ground has been completely adapted. The speed signs are also where they should be.
    ---
    DE:
    Die Gleise wurden komplett überarbeitet. Es gibt neue Signale (die jetzt auch alle Skripte kennen). Die Laternenpfähle sind jetzt besser platziert. Der Boden wurde komplett angepasst. Die Geschwindigkeitsschilder sind auch dort, wo sie sein sollten.
    ---
    I hope to reach Steinfurt-Burghorst today, June 25, 2024.
    Ich hoffe, heute, am 25. Juni 2024, Steinfurt-Burghorst zu erreichen.

Last edited: Jun 25, 2024
    • Like Like x 4
  30. jan luca

jan luca New Member

Könntest du auch den Strecke über Hamm machen

• Like Like x 2
  31. Thijs053_NL

ENG: After 1 week of working on Münster(Westf) Rebuild, it is finally almost ready. (This is the side of Gronau and Osnabruck)
    The surface has had an update. just like all traces. The signals also receive the new version of the script. And the overhead lines will also receive a complete update!
    ---
    DE: Nach einer Woche Arbeit am Münster(Westf), Umbau ist es endlich fast fertig. (Dies ist die Seite von Gronau und Osnabrück)
    Die Oberfläche wurde aktualisiert. genau wie alle Spuren. Die Signale erhalten auch die neue Version des Skripts. Und auch die Oberleitungen erhalten ein komplettes Update!
    upload_2024-7-2_21-5-42.png

• Like Like x 2
  32. Thijs053_NL

Münster Westf Zentrum nord -> Hbf Rebuild.

• Like Like x 5
  33. Thijs053_NL

Signal Script test :cool:

• Like Like x 2
  34. Thijs053_NL

ENG:
    Due to the holiday months in July and August, less work will be done on the route during these 2 months. I have been in Belgium a lot these 2 months.
    I will also not be working on the route from September 12 to September 18, as I will be in Stuttgart. Because of the Marklin Days in Göppingen.

Later today I will post an update (I want to slowly start rebuilding the Dutch side of the border today.
    DE:
    Aufgrund der Ferienmonate Juli und August werden in diesen 2 Monaten weniger Arbeiten an der Strecke durchgeführt. Ich war in diesen 2 Monaten viel in Belgien.
    ußerdem werde ich vom 12. bis 18. September nicht an der Strecke arbeiten, da ich in Stuttgart sein werde. Wegen der Märklintage in Göppingen.

Später heute werde ich ein Update veröffentlichen (ich möchte heute langsam mit dem Wiederaufbau der niederländischen Seite der Grenze beginnen.

• Like Like x 2
  35. Thijs053_NL

Es steht auf dem Plan. Kann aber nichts versprechen.

• Like Like x 2
  36. Thijs053_NL

Gronau(Westf) Steinstraße Abstell
    upload_2024-7-14_18-57-6.png
    upload_2024-7-14_18-57-54.png

• Like Like x 3
  37. Thijs053_NL

Gronai (Westf) - Steinfurt-Burgsteinfurt whit working PZB

• Like Like x 3
  38. Thijs053_NL

upload_2024-7-18_17-51-58.png
    3D model of Gronau (Westf.) :cool::)

• Like Like x 4
  39. Thijs053_NL

ENG:
    Gronau (Westf) Remake is almost ready (Some work has also already been done on the area around the staiton)
    It will take about 2 to 3 days before I can share a photo of this.
    DE:
    Gronau (Westf) Remake ist fast fertig (Auch im Bereich rund um das Bahnhofsgelände wurden bereits einige Arbeiten durchgeführt)
    Es wird etwa 2 bis 3 Tage dauern, bis ich ein Foto davon veröffentlichen kann.

• Like Like x 4
  40. Thijs053_NL

ENG:
    Vegetation Gronau(Westf) Vegetation It's almost finished. (I've also worked on making the track look like it's real in some places.)
    When this is done I will start building the environment (the houses)
    DE:
    Vegetation Gronau(Westf) Vegetation Es ist fast fertig. (Ich habe auch daran gearbeitet, den Track an manchen Stellen so aussehen zu lassen, als wäre er wirklich.)
    Wenn dies erledigt ist, werde ich mit dem Umweltbau (den Häusern) beginnen.

upload_2024-7-25_16-39-44.png
    upload_2024-7-25_16-40-2.png
    upload_2024-7-25_16-40-22.png

• Like Like x 4
  41. Thijs053_NL

• Like Like x 1
  42. driverwoods#1787

driverwoods#1787 Well-Known Member

• Like Like x 1
  43. Spikee1975

Spikee1975 Guest

Try to avoid placing a row of trees without adjusting height, scale and rotation to a random extent. Else you get ugly repetitive patterns, as visible in the screenshots.

1.png 2.png

Last edited by a moderator: Jul 27, 2024
    • Like Like x 1
  44. Thijs053_NL

It was the idea. But i make Haupt Rhein-Ruhr over on my route (For TSW4). I'm started in Gronau(Westf) And via first to Münster(Westf). Now I've come to the point of environment for the RB64.

I Know. I want to adjust all that when I have the houses there. Then I can see exactly how high the trees are via SteedView.

• Like Like x 2
  45. drnicktgm#1259

drnicktgm#1259 Well-Known Member

This route looks epic!

• Like Like x 3
  46. die_2_katze

die_2_katze New Member

• Like Like x 1
  47. die_2_katze

die_2_katze New Member

Hallo.
    ich bin neu hier. Kann man sich das auch auf die PS5 laden? Außerdem wieso wird die ADAC-Bahn (RB50) ausgelassen?

VG

• Like Like x 1
  48. logital#7039

logital#7039 Member

Wenn es fertig wird es wahrscheinlich entweder als Freeware raus kommen. Davon profitieren nicht die Playstation da man auf der Playstation keine "Mods" (was es in diesem Falle dann wäre) runterladen kann.

Die zweite Möglichkeit wäre das das Produkt über DTG vermarktet wird, dann wird das Produkt Plattformübergreifend und kostenpflichtig sein.

• Like Like x 1
  49. Thijs053_NL

I'm starting to get fed up. But I can start over. There's a bug in the editor and therefore in the route, which causes every meter of track I lay to crash. They really break everything DTG touches. That's why I think I'll temporarily stop posting things on this forum. So DTG can't watch anymore. :mad:

It's really starting to get annoying. Several people have already contacted Unreal who said that DTG does all this and that they don't know anything about it. So updates of the route should come soon but temporarily not here anymore.

• Like Like x 2
  50. Thijs053_NL

upload_2024-8-10_15-33-30.png
    Oooh :cool:

• Like Like x 3

Share This Page