Route Suggestion: Freiburg – Basel / Basel – Zurich / Karlsruhe – Offenburg

Discussion in 'Suggestions' started by hadi#6212, Mar 8, 2026 at 5:53 PM.

1. hadi#6212

hadi#6212 New Member

Hallo zusammen, ich spiele leidenschaftlich gerne Train Sim World 6 und schätze die Detailtiefe sowie die Atmosphäre der bisherigen Strecken sehr. Allerdings fehlt meiner Meinung nach eine wichtige Region im Spiel: der Süden von Baden-Württemberg. Besonders Strecken wie: Freiburg – Basel Basel – Zürich Karlsruhe – Offenburg wären eine enorme Bereicherung für das Spiel. Diese Korridore bieten eine spannende Mischung aus Fernverkehr, Regionalverkehr und internationalem Güterverkehr. Gerade die Rheintalbahn mit ihrem intensiven Verkehr und der landschaftlich reizvollen Umgebung wäre perfekt für Train Sim World geeignet. Außerdem würde eine Strecke wie Basel–Zürich internationales Flair mitbringen und das Streckennetz geografisch sinnvoll erweitern. Ich würde mir sehr wünschen, dass DTG diese Region in zukünftigen Planungen berücksichtigt. Gibt es eventuell bereits Überlegungen in diese Richtung? Vielen Dank für eure großartige Arbeit!

English Hello everyone, I really enjoy playing Train Sim World 6 and truly appreciate the level of detail and immersion in the existing routes. However, I feel that one important region is currently missing: the southern part of Baden-Württemberg. Routes such as: Freiburg – Basel Basel – Zurich Karlsruhe – Offenburg would be an amazing addition to the game. These corridors offer a fantastic mix of long-distance passenger services, regional traffic, and heavy international freight operations. The Rhine Valley line in particular, with its dense traffic and scenic landscape, would perfectly fit the Train Sim World experience. A route like Basel–Zurich would also introduce a strong international aspect and meaningfully expand the network geographically. I would love to see DTG consider this region for future development. Are there any plans in that direction? Thank you for the great work you’re doing!

Share This Page